Pauze?

De oude watertanks van 3 jaar oud, waren toe aan vervanging. Nu eens wat anders dan een airco reparatie of een insectenbestrijding. Deze tanks bevinden zich op het dak dat alleen vanaf het balkon met een mega ladder te bereiken is. De mega ladder die dus eerst dwars door mijn huis moest. Twee trappen, 40 treden omhoog en dan nog door mijn slaapkamer heen naar het balkon. Evenals de bak met cement en het andere gereedschap.

Je moet je voorstellen dat de werklui op blote voeten werken. Want als je hier een huis betreed, doe je uit respect je slippers of schoenen uit. Die blijven buiten op de mat staan. En ze gaan blootsvoets verder door het huis heen en dus ook op de ladder buiten. Ze zeiden dat het maar twee uur zou duren. Dus ze begonnen om 10 uur en ik (als kennelijk typisch Hollandse denkende dame) verwachtte dan ook dat ze om 12 uur klaar zouden zijn. Ik dacht dat is mooi vlak voor de lunch dan heb ik de rust weer in huis.

Maar natuurlijk ging het weer anders dan een strak Hollands schema.

Om 11 uur kwamen ze al naar beneden. Met deze mededeling: “M’m we have break. Two come back.”


Ik: “Huh? But you said you need two hours and so you’ll finish by 12.”

“Yes M’m. By two we come back.”

Ik: “No, no, no you said you work two hours and will be finished by lunch at 12.”

“Yes, yes, yes M’m. We lunch now. And back at two hour.”

Grumbel. Krijgen we nou. Weg waren ze. Mij restte niks anders dan ook maar een vroege lunch te nemen en te wachten tot two….

Geef een reactie

