Till you find your dream

 

De fiets

Nu we op een berg vlakbij een stadspark wonen, leek het ons ook fijn om de fiets weer te hebben. Dus na 2 jaren hadden we toch besloten om de fietsen over te laten komen vanuit Nederland. Eindelijk hadden we de mogelijkheid om ook hier op de fiets te springen en boodschappen op de fiets te doen. Mijn multi purpose bike met krat aan het stuur en met het al 7 jarige kinderzitje achterop arriveerde na 6 weken boottocht samen met de andere fietsen van de kinderen en man. Wat gaaf! Eindelijk mijn fiets terug. En daarmee voelde het ook als een stukje van mij.

Boodschapen

Zo. Eerst het kinderzitje eraf gehaald. Zoveel boodschapen zou ik nou ook niet doen en al die extra kilo’s maakten het zwaarder om vooruit te komen. De eerste boodschappen zou ik wel even op de fiets doen. Hop naar de winkel. Wat fruit, wat brood en een mega voordeel pak wc papier. Boodschapen voor in de krat en dat pak wc papier gewoon achterop vastgebonden onder de snelbinders. Fietsen maar!

Fietsen. Op de stoep wel te verstaan. Stoep op en stoep af. Oef! Die fiets is zwaar om 30cm hoge stoepranden op en af te tillen. Wie bedenkt dit dan ook? Ik werd wel een beetje gek aangekeken. Nou ja…een beetje? Dit zijn ze hier niet gewend. Dat iemand op de fiets boodschappen doet. En het minste zijn ze eraan gewend dat je openlijk je wc papier achterop de fiets hebt gebonden. Ze zouden het hier tenminste met een stuk plastic bedekken. Onderweg kwam ik een paar mensen tegen en die bleven kijken. Als er al boodschappen op een fiets worden vervoerd dan wordt dat door een maid of schoonmaker gedaan.

Ik was al aardig gefrustreerd geraakt van de stoepranden en het tillen van mijn fiets in 40 graden hitte. Dus ik riep: “Yes, hello. Good morning! Here she comes. Here comes madam European style with extra toiletpaper.” Ze wisten niet hoe snel ze de andere kant op moesten kijken. Want behalve een beetje apart vonden ze me nu ook vast onbeleefd.

De berg

Na de zevende stoeprand in 10 minuten zou er geen meer zijn tot onze woonwijk. Gelukkig. “Dan kan ik tenminste aan een stuk door fietsen naar huis”, dacht ik. Ja, dat dacht je maar. Die stoepranden waren niks vergeleken bij de voor me liggende berg. Vanuit de auto niks meer dan een heuvel. Zo onderaan staande, met je volle krat voorop je stuur, een ware berg.

Alhoewel ik weet dat er mensen zijn die bergen beklimmen en deze berg zien als niet meer dan een hobbel. Maar ik kom uit een vlak land. Met rode fietspaden. Waar de brug af sjezen al aardig hard gaat. En de brug op fietsen met kinderen en boodschappen je toch echt in de eerste versnelling doet en al helemaal als je tegenwind hebt. Ok. Die berg stond er al. Dat was een feit. Dat ik de berg niet fietsend op kon komen ook.

Find your dream

Lopend dan maar. Met een multi purpose bike van 26 kg. Een krat vol boodschappen. Een mega pak wc papier achterop. Duwde ik dat hele gevaarte bij elkaar de berg op. Dit was niet mijn beste plan. Het was ook de laatste keer dat ik dit deed. Inmiddels kunnen de kinderen al wel de berg op fietsen. Achterom kijkend naar mij roepend: “Hey mammie, waar blijvie nou? Je wordt al oud mammie, hup hup hup tempo….gna gna gna…”

Bekijk het ook maar met die berg. Als het dan niet lukte dan moest ik er maar wat vrolijks van maken. Dus ik zong: “Daar boven op de berg, daar woont een Indiaan…” En precies op dat moment liep er een man uit India voorbij. Hij keek mij vreselijk boos aan. Oh jee, dat heb ik weer. Die dacht natuurlijk dat ik hem bedoelde.

Dan maar een ander liedje. Eentje die beter paste. Elke keer als ik nu de berg op moet, lopend of fietsend dan zing ik:

“Climb every mountain….Ford every stream….Follow every rainbow….Till you find your dream.”


Geef een reactie

