De betekenis van DahliaFaye en waarom mijn blog zo heet

image

Dahlia

De bloem Dahlia vind ik al mijn hele leven een prachtige bloem. Zodra ik een Dahlia zie dan word ik daar diep van binnen superblij van. Vreselijk verliefd. En keer op keer als ik ernaar kijk, geniet ik er weer van. De Dahlia heeft een symbolische betekenis. Het staat voor pracht en weelde en ook wel voor trots.

Faye

De naam Faye verwijst naar fee, het Engelse fairy. En die hebben iets magisch. Van tandenfee tot petermoe. Sprookjes. Fairytales. Betoverend. Je hele leven bij je blijvend. Ook is de naam afgeleid van het Engelse faith wat geloof en vertrouwen betekent.

DahliaFaye

Voeg al die betekenissen samen en je krijgt DahliaFaye. Pracht, weelde, trots, sprookjes, fee, geloof en vertrouwen. Elk van deze woorden zeggen iets over mij. Over hoe ik in het leven sta. En ook over mijn blog.

De pracht van het leven, de weelde ook als je geen geld hebt, maar gewoon de weelde die de wereld om je heen je geeft. De trots in mijn hart als ik besef hoe mooi de kleine dingen zijn, een glimlach, een “mama ik vind je lief”, als ik zie hoe mijn zonen groeien en ontwikkelen.

Dan de fee die altijd verbonden is met een sprookje. De magie en de liefde van sprookjes die je pakt als kind en die bij je blijft als volwassene. De magie die jou weet te vinden via het hart van een ander, via de liefde.

Als laatste het geloof en vertrouwen die als een gevlochten koord door mijn leven lopen. Of zoals mijn jongste zei: “Je moet eerst geloven dat iets kan. Dan gebeurt het ook. En daarna kan je erop vertrouwen.”

 Zo hoop ik met mijn blog te bereiken dat diegene die het leest iets mag ervaren van de liefde en passie waarmee het geschreven is. En zo ook geraakt mag worden door de mooie betekenis van de naam DahliaFaye.

Geef een reactie

